söndag 7 mars 2010

En tur till landet





Hej Vänner!

Hoppas ni haft en lika bra helg som vi haft :)

Igår tidigt på morgonen begav vi oss till landet, det kändes precis som om vi var i fjällen med drivor av snövallar på 1,5 meter och snötäckta träd som hängde över vägarna, så vackert!

När vi kom ut träffade vi pappa, Mickan (+ bebisen i magen), Pelle & Alice som också var där. Mathias gick upp till vårt hus för att skotta sig "in" på tomten, det var minst en meter djup snö och min älskling gjorde verkligen ett hästjobb med att skotta upp en promenadvänlig väg på tomten samt skotta av hustaken.

Under tiden passade jag och ungarna på att smyga oss in i huset, det var så varmt att vi kunde sitta på glasverandan och fika i värmen, helt ljuvligt!!!

Efter det kom min syster upp och mötte oss och på vägen ner till pappa mötte vi min faster och hennes man och vi fick till barnens glädje, hälsa på de dräktiga fåren som stod och mös i en varm lada, klappa de tama baggarna som stod för sig samt hälsa på släktens nytillskott på gården -en bunt glada höns. Det var rena julafton för Noah som verkade känna sig väldigt hemma bland djuren :)

Noah fick också åka traktor med Ulf, som han njöt, "kaako" är ju en av de bästa grejerna han vet :)

Snart ska vi ut till Ekerö, jag ska ut på en ridtur och sedan blir det födelsedagskalas! Njut av det underbara vädret!

P&K

Inga kommentarer: