torsdag 28 januari 2010

Inskolning på dagis!



Hej Rara!

Hoppas ni mår bra (och att någon orkar kika in trots glesa inlägg)!

Nu har vår lilla älskling hunnit vara på sitt nya dagis i fyra dagar, han har fått 11 nya små kompisar i samma ålder (varav två tjejer och resten killar) och vi har fått lära känna alla fröknar och föräldrar. Det känns speciellt kul då alla liksom vi köpt nybyggt i Hornsberg och fyra par kommer att bo på samma gård som oss :) Dagiset är så fräscht och fint, bara ett år gammalt.

Insklolningen har så här långt gått bra, Mathias var med de första dagarna och igår var jag med en halv dag. Noah ville inte riktigt knyta an till sina fröknar i början men idag gick det bättre. Tänk att vår lille kille blivit så stor, jag förstår inte vad tiden tagit vägen :/

Nästa vecka börjar allvaret, f r o m måndag går jag ner på 80% och min kärlek tar ut pappaledighet en dag i veckan så älsklingen kommer att gå på dagis fyra dagar i veckan och tre dagar hemma, då får vi båda kvalitetstid med vår skatt :)
Min sambos tid som pappaledig har överträffat mina förutfattade meningar och lagat riktigt god och hemlagad mat varje kväll, dessutom ofta med dessert, det blir väl slut med den lyxen nu gissar jag ;)

Ha en skön kväll, dags att krypa upp i soffan och trängas.


Kram!




Inga kommentarer: