söndag 11 januari 2009

Lyxkväll utan bebis!



Igårkväll var jag och Mathias ute och åt på en lite finare italiensk restaurang som heter Capri Due. Jag hade fått det i present av svärmor och samtidigt hade hon erbjudit sig att passa lillkillen. Först var vi på PAUS bar & kök och tog varsitt glas vin och sen gick vi till Capri Due och åt en 3-rätters middag som var så ljuvligt god! Jag åt en förrätt med färsk svamp och parma på bondröd med hyvlad parmesan, till varmrätt blev det en hummerrisotto med havsräkor och till efterrätt en cheescake med smält mörk chokladsås, jag säger bara mmmmm! Lyxigt att få tid att äta i lugn och ro och mysa på tu man hand : )

Vill också passa på att tipsa om världens godaste och enklaste kladdkaka som jag gjorde häromdagen. Här är receptet:

150 g smält smör (låt det svalna)
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl
5 st flarn Noblesse mörk choklad, brutna i lite större bitar
Lite cocos i botten istället för ströbröd

Sätt ugnen på 175 grader med varmluft (annars 200 grader). Blanda alla ingredienser och häll ner i smörad och brödad form. Låt kladdkakan vara inne 15-20 minuter. Servera med glass eller grädde och njut! Lycka till ; D

Inga kommentarer: