måndag 1 december 2008

Adventsmys & det sköna haket Tranan...

I helgen har jag julstökat och pyntat i lägenheten så nu har vi röda julstjärnor, vita hyacinter och vita amaryllisar blandat med en massa julbelysning (ljusstakar, stjärnor och stjärnslinga), vi har verkligen julstämning hemma nu och det är så myyyysigt!! I fredags hade Mathias köpt med sig en ekologisk vinglögg som vi värmde oss med, supergott att smutta på! I lördags när vi vaknade knallade vi bort till Bönor & Bakat och käkade brunch, Noah låg och kikade och var hur go som helst så vi fick äta ifred.
I lördagskväll var jag ute på mitt första egna galej sen Noah kom, det kändes som the good old days! Jag mötte upp Fia, Fia, Helene & Malin på Tranan och satt och snackade och tog en öl, några trevliga norska guttar gjorde oss sällskap :-) Bruno kom med den brilljanta idén att vi skulle ha SYJUNTA en gång i månaden med olika teman, t ex vinprovning, göra julgodis, kort/inbjudningar mm mm så from nu är jag alltså medlem i en syjunta, känns riktigt moget..hihi.
Igår var vi hemma hos mamma på adventsfika, jättemysigt och gott och hela familjen utom pappa var samlad!!
(I måndags var jag på jobbet och hälsade på och vill bara tacka för de jättefina presenterna ni köpt, tröja och strumpor till Noah och en superfin vit orkidée med vit kruka, tack så mycket!)
Måste ta hand om den lille nu!
So long pals!

Inga kommentarer: