lördag 20 september 2008

2008-09-13: Vår älskade Noah är född!








Idag är vår älskling 1 vecka, tänk vad livet kan ändras snabbt! Förra fredagen jobbade jag min sista dag och sen hade jag väntat mig 2 veckors ledighet...men på natten mellan fredag och lördag kom första värken och sen höll det på ganska oregelbundet fram till 14 på lördag (under tiden hade jag gått upp kl.05.00, tvättat ett antal maskiner och bakat en chokladkaka). Vid 14 small det till ordentligt och vid 15.30 höll jag på att dö av smärta...jag ringde förlossningen som sa att "du kan väl komma in så ska vi se vad vi kan göra". Kvart i fyra hade vi fått ett rum på förlossningen och efter undersökningen visade det sig att jag var helt öppen och fick börja krysta UTAN bvedövning -hua! Efter det följde det mest smärtsamma timmen i mitt liv men också den bästa belöningen och det största jag någonsin varit med om, lille Noah var född!!! Nu har det gått en vecka och lyckoruset sitter fortfarande i...vår lilla kille är det sötaste och snällaste som finns och mammi & pappi är så glada och tacksamma att just du älskling finns i våra liv :-)

5 kommentarer:

Stora och små tankar sa...

Åh, söta lilla Noah. Han är det sötaste. Med dom stora fina ögonen. Ser att han har bondat med Ninen ;-D Längtar redan efter honom, min lilla gudson. KRAMar i massor från gudmor!

Anonym sa...

Stort grattis till er Noah! Han är verkligen helt underbart söt! Skönt att allt gick bra! Ser framemot att träffa er när allt lugnat ner sig och ni orkar och har lust. Stort grattis igen från Malin, Jocke och Leah

PS Superfint namn! :)

Anonym sa...

STORT GRATTIS! Han är tokfin :) Längtar så tills jag får träffa Er! Stor kram och trevlig lördag! Hälsa!

Lina sa...

Åååh så söt! Jättestort grattis och kram till dig som fixade det där kanonbra! Ser fram emot att få träffa lillkillen och gosas!! KRAM!

Anonym sa...

ÅÅ, han är så himla söt!!:)

/Familjen Gustafsson