torsdag 20 mars 2008

Köksplanering och långledigt!

Jag är i full färd med att packa (och jobba hemma samtidigt), om några timmar åker vi till landet och det ska bli såå härligt! Det är underbart väder, strålande sol och några minus + lite snö så det gäller att bylsa på sig riktigt ordentligt :-) Imorgon kommer snickaren som ska hjälpa oss att snickra köket i sommarhuset, han ska sätta pärlspont på väggarna och isolera taket så vi kan vara där även på våren och hösten. Sen ska vi själva måla vitt och köpa köksluckorna "Duvbo" från IKEA, det blir även en diskho i porslin och en gammal vedspis där vi kan värma våra små tassar (och lillans/lillens) när det blir kyligt. Det kommer att bli sååå otroligt skönt att äntligen få ett nytt och fräscht kök istället för "smurfköket" med klarblåa luckor och flugsvampar på kaklet som fanns där innan...hihi

På lördag blir det påsklunch med halva familjen, annars ska jag bara mysa, ta promisar och läsa böcker...och det allra roligaste -hälsa på min kusins får som precis har fått lamm, de är bara ett par dagar gamla och går omkring på darriga ben :-) (Jag ska ta massa bilder med vår nya kamera och lägga ut efter helgen).

Jag vill önska er en riktigt GLAD PÅSK, passa på och njut av ledigheten!

Kram M.

2 kommentarer:

Stora och små tankar sa...

Åh, vad kul med att komma igång med köket. Säg till om du vill ha målar hjälp. Du vet att jag gärna hjälper till.

Åh vad kul med en litet lamm. Fota mycket!

KRAMIS

Anonym sa...

Köket kommer bli helt FAB!!!
Det låter sååå snyggt.. precis så skulle jag också ha gjort det!!!
FOTA så att vi får se här i bloggen!!

Ha nu en skönt ledighet med massa påskmat och mys!
Du äter väl inte ihjäl dig av allt påskgodis va.. hihi :)

Åhh läser ovanstående inlägg.. MALIN vad gulligt av dig!!!
Tänk om man hade så goa vänner som erbjuder sig sin målarhjälp!!!

STOR kram till Er båda!!

Hoppas vi ses snart och GLAD PÅSK!!!

PUSS