torsdag 13 mars 2008

När jag var liten...

Nästa helg åker vi till landet och jag håller på att längta ihjäl mig efter att få öppna den knarriga dörren till landet och känna den speciella doften som påminner mig om farmor Ebba som bodde i huset på somrarna. Hon bodde alltid där varje sommar och jag brukade vara där och leka. Jag minns att det första jag gjorde när jag kom dit var att dra fram en jättestor, TUNG samlarbok med pressade växter och jag kunde sitta länge och titta och känna på blommornas olika bleknande färger och former (och så smög jag mig in i finrummet där vi barn absolut inte fick vara och smusslade med mig småkakor som jag smaskade i mig när jag satt i den antika soffan med sidentyg, oj vad jag fick skäll sen). Vad lätt man kan drömma sig bort när man tänker på sommaren...jag vill vill vill att det ska vara sommar nu!!! Någon gång ska jag berätta om historien om Ängshyddan men det får vänta lite. Just nu drömmer jag om ett nytt överkast och hittade detta fina på ellos. Vad tycker ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfint!!!!! Det har jag också kikat på :)
TIPS.. jag tror Ellos har 40% på valfri vara nu!!!

Puss sötnos!