torsdag 16 december 2010

Från svärmor!


Hej Bloggisar!

Hur mår ni idag?

Idag visar jag en present jag fick från snällaste svärmor i höstas "Inred lantligt inne & ute". Boken är fylld med härlig inspiration och vackra bilder! Föregångaren har jag sedan tidigare fått av en kär gammal vän. Böckerna skapar definitivt pysselbegär och kli i fingrarna :)

Kvällens snabba & enkla middagstips kommer här:

Valfri pasta
Kycklingfilé
Färsk eller frusen sparris
Creme fraiche
Ajvar
Salt & peppar

Tillaga pastan enligt anvisningarna på paketet. Skär kycklingfiléerna i små bitar och stek tills de är genomlagade, dela och lägg sedan ner sparrisen i stekpannan och stek i några minuter. Krydda med salt och peppar.

Häll sedan i creme fraiche och ajvar efter önskad mängd och rör ihop. Servera ajvarkycklingen med pastan.

Smaklig måltid!

1 kommentar:

Classic Living sa...

Visst är det härligt med inspirationsböcker av detta slag! Jag har önskat mig ett par i julklapp, får se vad tomten kommer med. Du, jag har tävling i min blogg. Missa inte det.

Kram och trevlig helg
M