lördag 5 september 2009

Landet t/r & kräftskiva!



Hej!
I fredags kompade Mathias och kom hem efter lunch. Jag skulle åka till landet fredag till lördag och pyssla med lite grejer på egen hand : ) Jag sa hejdå till mina kära och tog bilen och drog ut. Jag hann både hälsa på min snälla pappa och provmåla en vägg i Salen innan det var dags att krypa i säng. På himlen lös en stor fullmåne (jag tänkte direkt på vampyrer som smög utanför fönstret, brrr!). Som tur var har vi dock får på tomten just nu och därför kändes det inte så ensamt ändå : )
Idag har det blivit en hel del grovjobb gjort på tomten, jag har sågat ner syrenbersån och släpat bångar över hela tomten, sjukt jobbigt men det är verkligen underbart att få jobba med kroppen!! Jag har hela tiden haft sex får som stått och blängt men jag mutade dem snabbt med knäckebröd och efter det blev vi buddys! Jag hann också plantera ljung och prydnadskål i min favoritkruka så nu är höstplanteringen avklarad! Runt lunch ringde min älskade sambo och kallade hem mig med motiveringen "jag har inte haft en lugn stund sen du åkte, KOM HEM NU!!!", det var bara att sätta sig i bilen..hihi!
Ikväll har jag och mina killar varit på kräftskiva med Mathias familjs goda "vänner från förr", ett jättemysigt och glatt gäng! Vi spökade ut oss med plastpåsar som hattar, papptallrikar över örona, sockerbitar som tänder och snapsglas över ögona, gissa om vi såg ut som Stefan och Krister, jag satt bara och garvade! En mycket trevlig kväll! : D
Kram & godnatt!

Inga kommentarer: