måndag 31 augusti 2009

Flytt- och filmhelg!


Hej!
Helgen började hektiskt men avslutades lugnare. I fredagskväll hyrde jag och Mathias "Män som hatar kvinnor", en film som vi verkligen väntat länge på att få se. Den var riktigt spännande och om du inte har sett den, gör det!
I fredagsnatt vaknade jag och Mathias av att vår lille kille hade jättejobbigt att andas, det lät som riktigt svår astma och vi trodde att han skulle kvävas, det var riktigt obehagligt!!! Klockan var 02 på natten och vi åkte raka vägen in till Astrid Lindgren där vi fick hjälp direkt. Noah fick andas adrenalin med en halvtimmes mellanrum och det hjälpte snabbt tack och lov. Vid 05 fick vi åka hem och hann sova ett par timmar innan det var dags att börja tömma gamla lägenheten, vi kände oss totalt bakis av trötthet men allt gick smidigt med hjälp från Mathias kompisar och underbara föräldrar. Mathias åkte ut till landet med hela lasset och vid nio när han kom hem däckade vi nästan direkt, vi missade både en kräftskiva och en inflyttningsfest men man kan inte hinna med allt.
I söndags hade jag och mina killar en helt underbar dag, vi gick till Bagel Street och delade på en enorm bagel, åt en god risotto till middag och kollade på "Slumdog Millionarie". Jag hann också med en helt grym cykeltur längs vattnet till Huvudsta (såå vackert) också för att inviga min nya hoj!
Hoppas er helg har varit bra!
Tjing!

1 kommentar:

Lina sa...

Stackars liten...hoppas han mår bättre nu! Vad kul med ny hoj, jag vill åxå köpa hoj! :-) Visst var Slumdog bra, vi såg den i helgen åxå. Ses om några veckor! Kram!!