onsdag 18 februari 2009

Namnet Noah...

Tanken slog mig för ett tag sedan att jag inte visste vad namnet Noah egentligen betyder, jag har fått frågan flera gånger men inte kunnat ge något vettigt svar. Jag slog upp och fick en träff; Noah, mansnamn av hebreiskt ursprung, efter Bibelns Noa, med betydelsen tröst.

Några månader innan förlossningen såg jag och Mathias en film som heter "The Notebook", en riktigt romantisk mysfilm som handlar om kärlek och huvudpersonen heter såklart Noah, en kille med ett väldigt stort hjärta & vacker själ! Jag grät floder och tänkte att får vi en kille då ska han heta Noah!

Vår lille Carl Noah Lars Bergsten är det finaste som finns och jag trodde ärligt att man inte kunde älska någon så starkt som jag älskar honom (sorry Mathias but that´s the truth) ; )

Puss min lilla juvel, mammi loves you now and forever!

Inga kommentarer: