måndag 7 juli 2008










I helgen for vi till Norrland (Kalix) för att fira mammas 60-års dag med släkten däruppe (och mina 18 kusiner). På fredagen åkte vi till Kukkolaforsen och spenderade några timmar med att spankulera runt och titta på alla gamla byggnader och förstås den berömde forsen ett stenkast från Finland. Dagen avslutades med finmiddag på en restaurang med utsikt över forsen och raftingjollarna som passerade en efter en. Vi var sugna på att åka själva men med en liten i magen var det vid närmare eftertanke ingen lyckad idé med tanke på att "ramla-i-risken" såg ut att vara typ 99%. På lördagen åkte vi båt med min kusin till kvällens galej som höll på fram till småtimmarna, superlyckat och jättekul att träffa alla mostrar, morbröder och kussar. Vi fick pröva på att dansa line dance (eeh...inget jag kommer att roa mig med i framtiden) och tävla i karaoke, hur kul som helst, vårt lag vann t o m, undra om det var med min sjönsång...he he... Eller kanske inte ;-)
Idag har jag och M varit på IKEA och shoppat trots stora protester innan, men det gick bra och vi hann tom med en sväng till Heron City och kolla in Mio´s nyheter. Vi köpte en massa bra grejer (som alltid ;-)) och nu är bilen fullastad inför landet imorgon! :-) Jag hittade också en fin bikini så nu är jag redo för Grekland om 2 veckor!
Kram & ha en riktigt skön sommar!

Inga kommentarer: