måndag 21 april 2008

Kurs i expertdukning



Häromdagen var jag och mamma på dukningskurs hos Catharina dukar. Det fullkomligt flödade av inspiration och vi fick ta del av halvgalna knep på hur man skapar en dukning som får matgästerna att hisna! T ex att lägga hö på bordet och "smyga" in färska kryddor och lägga i en ljusslinga mitt i, eller ta fänkål som bordsplacering och sticka ett fint namnkort i, eller ta ett savoykål som man sticker vita rosor och delad lime i. Vi fick även tips på ekologiska dukningar med sparrisknippen, rosmarin inlindad slarvigt i tidningspapper med natursnöre runt och färsk kronärtskocka i terakottakruka. Hon visade också hur man kan göra ett buffébord med mossa istället för duk där man kan plantera t ex violer direkt i mossduken. Allt var jättefint och gav en massa bra idéer på hur man kan släppa fantasin loss och duka på många olika sätt. När vi köpt större lägenhet och större matbord lovar jag att bjuda hem mina kära vänner på middag med en makalöst fint dukning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer!!! hihi

Vilken rolig idé, en sån kurs vore ju rolig att gå :)
Du får berätta lite tips och trix sen!!

Kan du inte lägga ut en bild på det du köpte på Hemtex igår, blev så nyfis!!

Puss och Kramis